یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

هک صرافی Coincheck تأیید شد/ سرقتی بزرگ‌تر از Mt Gox

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

هک صرافی Coincheck تأیید شد/ سرقتی بزرگ‌تر از Mt Gox

۱۹۰ بازديد
صرافی ژاپنی ارزهای دیجیتال کوین چک (Coincheck)، رسماً هک شدن خود را تأیید کرد که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین هک تاریخ این فناوری باشد.

 

امروز، ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)، در کنفرانس مطبوعاتی که ساعت ۲۳:۳۰ به وقت توکیو (۱۴:۳۰ به وقت ایالات متحده) برگزار شد، رئیس این صرافی، واکاتا یوشی هیرو و یوسکه اوزوکا، مدیر اجرایی آن، مبالغ به سرقت رفته از این هک بزرگ را ۵۸ میلیارد ین (حدود ۵۳۳ میلیون دلار) تخمین زدند.

به نقل از بلومبرگ، ۵۰۰ میلیون واحد توکن های دیجیتالی شبکه NEM، از کیف پول‌های صرافی کوین چک به سرقت رفته است.

طبق توییت های Nikkei، تا بازرسی‌های بیشتر، فعلاً رقم دقیقی از مبالغ به سرقت رفته در دست نیست.

اگرچه محاسبه دلاری مبالغ به سرقت رفته مشکل است، (با توجه به نوسانات بازار و اخبار ضد و نقیض صرافی)، شواهد نشان از سرقت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار دارد. این سرقت عامل کاهش شدید قیمت XEM (توکن پروتکل NEM) هم هست.

بر اساس داده‌های سایت Coinmarketcap، در هنگام نوشتن این خبر، امروز قیمت هر واحد XEM از بالاترین میزانش در ۱٫۰۱ دلار به ۰٫۸۵ دلار کاهش یافته است.

هک صرافی Coincheck تأیید شد/ سرقتی بزرگ‌تر از Mt Gox

نکته قابل توجه این است که مقدار دلاری سرقت شده از کوین چک، بیشتر از مقدار سرقت شده از Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ (۳۴۰ میلیون دلار) است. البته ارزهای سرقت شده در آن زمان، امروزه میلیاردها دلار ارزش دارند.

از صبح امروز، وقتی که صرافی Coincheck به طور ناگهانی اغلب خدمات خود را متوقف کرد، شایعات سرقت قوت گرفته بود.

این شرکت حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت توکیو (۰۴:۰۰ به وقت ایالات متحده)، شارژ، برداشت و تجارت توکن های XEM را مسدود کرد. این توکن ها روی پلتفرم NEM فعالیت می‌کنند.

۳۰ دقیقه بعد، این محدودیت برای تمام ارزهای دیجیتال و ین ژاپن هم اعمال شد. در ساعات بعد، خرید و فروش بیت کوین آزاد شد اما محدودیت بقیه ارزها به قوت خود باقی بود. طبق آخرین بررسی، بقیه روش‌های سپرده گذاری از جمله کارت‌های اعتباری نیز متوقف شده‌اند.

مدیران این صرافی رسماً از جبران مبالغ به سرقت رفته مشتریان خبر دادند.

همچنین مشخص شد که شرکت کوین چک Coincheck در سازمان خدمات مالی ژاپن ثبت نشده ، اما در دستور کار است. ریاست این صرافی، درباره این مشکل عمیقاً ابراز تأسف کرد.

 

منبع: coindesk

هک صرافی Coincheck تأیید شد/ سرقتی بزرگ‌تر از Mt Gox

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.