یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آیا روند افزایش قیمت آهسته است؟ نرخ بیت کوین با سیری ملایم به ۴۵۰۰ دلار دست می یابد

۲۰۹ بازديد

بیتکوین–دلار(BTC/USD) پس از پایداری میانگین متحرک ۵۰روزه در هفته گذشته با نرخ مطلوبتری مبادله می گردد. در حال حاضر بیتکوین/دلار با توجه به سطح پایدار معادل ۴۵۰۰ دلار و علیرغم اثرات متوالی اخبار نظارتی اخیر چین که باعث شده است به زیر ۳۰۰۰ دلار سقوط کند، در سطح مطلوبی بسر می برد.

به نظر می رسد در زمان انتشار این نشریه بیت کوین این کشور بر اساس تعهدات پیشین مبنی بر توقف عملیات تجاری داخلی، مبادله گردد.

نرخ طی روزهای پایانی هفته در تلاش برای حفظ موقعیت خود بوده است. چرا که سرمایه گذاران  اعتنایی به تصمیم کره جنوبی مبنی بر تبعیت از چین در ممنوعیت عرضه اولیه سکه(ICO) ننمودند. علاوه بر ایناتریوم(ETH) به ثبات مجدد خود دست یافته که همین امر منجر به تثبیت وضعیت در عرصه ارزهای رمزگذاری شده گردید.

در زمان انتشار این نشریه بیت کوین/دلار(BTC/USD) با نرخ ۴۴۲۰ دلار و بالای ۲٫۸ درصد در آن روز معامله می شد. ارزهای رمز گذاری شده از افزایش ۱۱٫۳ درصدی نرخ بصورت هفتگی است اما با این وجود ماهانه از کاهش ۴٫۹ درصدی برخوردار هستند.

تحلیل عملکرد قیمت حاکی از آن است که مجددا به رکورد بالای خود دست خواهند یافت که همین امر منجر به بهبود عملکرد قیمت در طی پایانی هفته خواهد شد.

در هر حال حاضر سیگنال شاخص روند دال بر فقدان توانمندی بازار بوده که بردباری افراد را می طلبد. حجم ضعیف معاملات در بازار یکی دیگر از عوامل نگران کننده در این خصوص است.

 

نمودار روزانه(RSI/DMI)

بازده میانگین متحرک ۱۰۰ روزه توسط یک شکست قاطع مافوق میانگین متحرک ۵۰ روزه (همانند آنچه در ماه جولای(تیر) بوده است) همراه با یک شاخص قدرت نسبی صعودی (RSI) و شاخص جهت گیری (DMI) دنبال می شود. این مسئله دال بر محدوده افزایش قیمت تا ۴۶۹۲ دلار (۶ سپتامبر(۱۵ شهریور)) و احتمالا ۵۰۰۰ دلار (رکورد بالا) می باشد.

شاخص دی ام آی(DMI) جهت تایید عملکرد قیمت مورد استفاده قرار می گیرد و عبور خط سبز از خط قرمز دال بر صعود متقاطع می باشد.

تنها یک شکست قاطع زیر ۴۱۸۰ دلار (با ادغام خط سیر صعودی و میانگین متحرک ۵۰ روزه) می تواند سیر صعودی کوتاه مدت بیت کوین را قطع نماید.

 

روند فاقد قدرت

نمودار روزانه حجم(Volume)

این حجم علیرغم شکست صعودی(bullish break) مافوق میانگین متحرک ۵۰ روزه در سطح پایین باقی مانده است.

خط شاخص هدایتی میانگین (ADX) سیر نزولی دارد و این دال بر این مسئله است که سیر صعودی فاقد قدرت بوده است.

 

چشم انداز

گرچه چشم انداز میان مدت(medium-term) امیدوار کننده ای برای این موضوع متصور است اما کاهش قیمت جزئی تا ۴۲۰۰ دلار را نمی توان به دلیل حجم ضعیف و عدم قدرت که توسط خط شاخص هدایتی میانگین(ADX) نشان داده شد، غیر محتمل دانست.

 

 

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

 

منبع: coindesk

آیا روند افزایش قیمت آهسته است؟ نرخ بیت کوین با سیری ملایم به ۴۵۰۰ دلار دست می یابد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.